Saturday, October 17, 2009

Esimene kodutöö: Õpimaastik



Kodutööde saatmine e-posti vahendusel koormab liigselt postkasti, seetõttu arvan, et mõistlikum on kasutada muid vahendeid näiteks blogi. Ajaveebe kasutades saavad ka kaaskursuslased osa tehtud kodutöödest, e-kirjana jääb aga see rõõm ainult juhendajale. Sotsiaalsed tarkvarad aitavad selliseid olukordi leevendada. Kursuslased näevad üksteise tehtut ning saavad ka leitud teadmistest osa ning postkast ei uputa.
Kursust alustades, oman ülevaate kursuslaste riist- ja tarkvarast, selle kasutatavusest perearvuti korral ( internetiühenduste lisa kulutusteta kasutamist).

Kursusel käsitletavate teemade põhjal annan kursuslastele kodutöö. Ülesande juures on ka tööde esitamise tähtajad. Kõik tehtavad tööd on hindelised ja hinne kajastub e-koolis. Kodune ülesanne on kursuslastele nähtav IVA-s ja ka rühmale tehtud blogis. Igaks juhuks on ülesanne kättesaadav ka rühmapostkastis. Tekkivatele küsimustele vastan e-posti vahendusel või edastan info rühmablogisse. Kursuslased leiavad ülesannetele lahendused Interneti otsingumootorite (Google, Neti), võrgustike (Orkut, Rate) abil, täiendavat informatsiooni/tuge saab kaasõpilastelt (kaasa arvatud rühmaliikmete blogid) ning teistelt aineõpetajatelt (arvutiõpetaja). Valminud kodutööd esitavad kursuslased isiklikes blogides. Kõigi liikmete blogid on nähtavad (PageFlakes) ja neid võib kommenteerida. Hinnatud kodutööde kajastuvad e-koolis.

Proovisin sellist skeemi kasutada rühmas, kus õpib 14 õpilast, neist seitsmega selline kodutööde esitamine ka õnnestus, veel neli said hakkama oma tööde osalise esitamisega. Enamus õpilasi ei olnud sellise kodutööde esitamisega varem kokku puutunud. Kahel õpilasel oli varasem blogi kasutamise kogemus. Kodutööde esitamine uudses keskkonnas muudab minu arvates oluliselt ka kursuslaste suhtumist oma kodutöösse. Kui varem täideti ülesanne "kuidagi" ära, siis uudse lahenduse puhul muutus iga esitatud töö nähtavaks ka kaasõppuritele, ühtlasi said nad võimaluse esitatud töid parandada/kommenteerida.

11 comments:

  1. Mõte on hea ja skeem on mõnus-puhas ja arusaadav. Kui vahepeal jäin mõttesse teksti üle siis skeem on see mis annab siin selge pildi. Omaltpoolt tekib pisut subjektiivne küsimus kas kõigil õpilastel on kogu asja vaja, teisalt kui sealt on valikuliselt ja vastavalt vajadusele kasutamine, siis tundub küll et tegu on läbimõeldud plaaniga ning sotsiaalne tarkvara toetab igati õpitegevust.

    Minupoolt hindeks 10p

    ReplyDelete
  2. Tundub, et tegu sarnase skeemiga nagu meie e-õppe metoodikate kursuselgi ;)

    Lisaks veel seda, et võiks rohkem kaasata erinevaid Web 2.0 vahendeid. Kõik oleneb muidugi kursusest ja sellest, mida seal õpetatakse, kuid õpilasi võiks suunata otsima nt pildi- ja videomaterjali ning seda teistega jagama. See oleks täienduseks tavalisele tekstimaterjalile.

    Skeem loogiline ja toimiv.
    Hindeks 9 punkti.

    Lili.

    ReplyDelete
  3. Täitsa huvitav, mis meetodeid tänapäeval koolis kasutatakse. Järjest rohkem üllatun kui palju õpetajatel võrreldes selle ajaga kui mina koolis käisin palju rohkem katsetamisjulgust on ja palju sõbralikumad suhted sotsiaalse tarkvaraga. Võib-olla on meie kursuse õpetajad ka selles suhtes erandlikud? Loodetavasti mitte. 9 p

    ReplyDelete
  4. Mulle meeldis idee ja skeem ka väga selge.
    Mulle tundub ka, et õppimine blogi vahendusel soodustab õppimist, kuna kui ma saan näha mis teised teevad siis saan täpsemini aru kuidas peab valmis töö välja nägema ja saan ka näitena mõned tööd kasutada.

    Ma annan 10 palli hindeks!:)

    ReplyDelete
  5. Skeem oli arusaadav. Sõnalise selgituse juures (ma ei olnud loengus, kui esitleti 1.kodutööd) tekkis klaariv ahhaa-efekt siis, kui selgus, et oled selle skeemi abil juba ka tööd teinud. Minule kui õpetajale, kes alles peab plaanib õpilastega e-õppet katsetada, oli selles töös väga palju vajalikku infot! Aitäh ja edu sulle! 10 p

    ReplyDelete
  6. Minumeelest on ka kodutööde esitamine blogide kaudu õpilastele kasulik, kuna siis saab õpilane oma kodutöö kohta tagasisidet ka teistelt osapooltelt peale õpetaja.
    Aga muidu korralikult läbimõeldud plaan ning tore, et oled selle jõudnud juba ka suhteliselt edukalt läbi katsetada.
    10p.

    Risto

    ReplyDelete
  7. Koduse töö esitamine blogis paneb tõesti õpilasi rohkem pingutama - tuleb kontrollida õigekirja, vaadata, kas kõik lisatav on ikka nähtav ja toob põnevust kah - kuidas teised reageerivad, mis kommentaarid tulevad jne. Tööd on alati kättesaadavad ja pole seda probleeemi, mis kõikidele õpetajatele tuttav - "Mul jäid asjad koju...".
    Hinne 10 p.

    ReplyDelete
  8. Mõte on hea. Sellegipoolest tekkis mul paar küsimust/kommentaari.
    - kõigepealt tundub, et liiga palju on informatsiooni kordamist: kodutöö ülesanne ivas, grupi blogis, rühma postkastis (kas see asub ivas?). Tean omast kogemusest, et mõnele tudengile hakkab selline olukord närvidele käima...igal pool üks ja sama informatsioon. Teisest küljest saan aru selle loogikast, et igaks juhuks mitmes kohas, ehk ikka kuskilt see kätte saadakse.
    - mis rolli peale kodutöö ülesande andmist mängib grupi blogi?
    - mil moel toimub ülevaate saamine kursuslaste riist- ja tarkvarast?
    - joonisel tekib küsitavusi nii vahendite kui ka osalejate omavaheliste seoste suhtes...
    Punkte 8.

    Tervitades,
    Terje

    ReplyDelete
  9. Mullegi imponeerib see idee - kodutööde esitamine blogide vahendusel. Samas skeem jäi mulle väheke ebaselgeks, ideest sain aru, kui täiendava teksti läbi lugesin.
    Minult 9 punkti

    ReplyDelete
  10. Olen sinuga täiesti nõus, et kodutöö esitamine blogisse tõstab kodutöö kvaliteeti. Ja ühtlasi ka distsiplineerib.
    Küsimus tekkis IVA kasutamise osas. Kas see on teie kooli ametlik õppekeskkond ja seetõttu ei saa kogu kursuse õppekorraldust nt blogisse tõsta? IVA tekitab sarnaste eesmärkidega erinevate keskkondade liiasuse ja ei ole just kõige mugavam kasutada.
    Minult 9 punkti.

    ReplyDelete
  11. Jah, IVA kasutamine on kohustuslik. On nn. tugisüsteem.

    ReplyDelete